Mijn eerste reis - Reisverslagen van Vera Schuurmans - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Vera Schuurmans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Hallo allemaal,

Hier kunnen jullie binnenkort mijn belevenissen uit Gambia volgen. 23 Augustus begint het avontuur. Mijn bedoeling is om daar 2 jaar te wonen en te werken. Ik ga werken voor VSO (Voluntary Service Overseas) en dat is een internationale ontwikkelingsorganisatie die structurele hulp biedt in ontwikkelingslanden.
In Gambia krijgen we eerst een in-country-training om te aclimatiseren, mandinka (een afrikaanse taal) te leren en een aantal dingen te regelen en te leren over Gambia. Daarna worden we (11 personen) verdeeld over verschillende regio's in Gambia om leerkrachten van verschillende scholen te begeleiden om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Ik kom in meest afgelegen regio te wonen, ergens bij Bassa. In deze regio is geen elektrisch en geen stromend water....het wordt vast even wennen voor mij! Wel is er in Bassa een internetcafe dat met m.b.v. een aggregator werkende computers heeft. Ik zal t.z.t. proberen regelmatig daar naartoe te komen om over mijn bezigheden te kunnen schrijven. Een geweldige nieuwe uitdaging waar ik veel zin in heb! Ik ben er al bijna klaar voor....

DE MENINGEN DIE OP DEZE WEBSITE STAAN ZIJN DIE VAN DE AUTEUR EN HOEVEN NIET OVEREEN TE KOMEN MET DE ZIENSWIJZE VAN VSO.

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2009

Weer thuis!!

18 Februari 2009

Vrouwenbesnijdenis

14 Februari 2009

Kombo

12 Februari 2009

witchcraft in Gambia.......

16 December 2008

Prettige kerstdagen en de beste wensen voor 2009
Vera

Hallo allemaal, Hier kunnen jullie binnenkort mijn belevenissen uit Gambia volgen. 23 Augustus begint het avontuur. Mijn bedoeling is om daar 2 jaar te wonen en te werken. Ik ga werken voor VSO (Voluntary Service Overseas) en dat is een internationale ontwikkelingsorganisatie die structurele hulp biedt in ontwikkelingslanden. In Gambia krijgen we eerst een in-country-training om te aclimatiseren, mandinka (een afrikaanse taal) te leren en een aantal dingen te regelen en te leren over Gambia. Daarna worden we (11 personen) verdeeld over verschillende regio's in Gambia om leerkrachten van verschillende scholen te begeleiden om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Ik kom in meest afgelegen regio te wonen, ergens bij Bassa. In deze regio is geen elektrisch en geen stromend water....het wordt vast even wennen voor mij! Wel is er in Bassa een internetcafe dat met m.b.v. een aggregator werkende computers heeft. Ik zal t.z.t. proberen regelmatig daar naartoe te komen om over mijn bezigheden te kunnen schrijven. Een geweldige nieuwe uitdaging waar ik veel zin in heb! Ik ben er al bijna klaar voor.... DE MENINGEN DIE OP DEZE WEBSITE STAAN ZIJN DIE VAN DE AUTEUR EN HOEVEN NIET OVEREEN TE KOMEN MET DE ZIENSWIJZE VAN VSO.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 55258

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2007 - 23 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: